top
“Πρωΐνή” - Νέα Υόρκη
19 Φεβρουαρίου 1998
Συνεργασία των σχολείων του Μπρούκλυν
Εκπρόσωποι των τεσσάρων κοινοτήτων συνεδρίασαν στην Αρχιεπισκοπή και συζήτησαν τη νέα προσπάθεια
Της Σούλας Μαρούλα
Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή, η πρώτη συνεδρίαση της νεοσύστατης Επιτροπής εκπροσώπων των τεσσάρων κοινοτήτων του Μπρούκλυν. Στην επιτροπή συμμετείχαν, ο κ. Δημήτρης Καλοειδής και Νταϊάν Γουνάρδη από τον Τίμιο Σταυρό του Μπρούκλυν, ο Δρ. Γεώργιος Μιλικόκης από το σχολείο της Κοίμησης της Θεοτόκου “Σωτήριος Έλληνας”, οι κ.κ. Ιωάννης Βολάντης και Σόνια Χριστάκη από το σχολείο “Αργύριος Φάντης” και ο κ. Γκρέγκος από το σχολείο των Τριών Ιεραρχών.
Όπως τόνισε στην “Π” ο διευθυντής Παιδείας της Αρχιεπισκοπής Νίκος Κλαδόπουλος σκοπός της Επιτροπής αυτής είναι η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των τεσσάρων κοινοτικών σχολείων του Μπρούκλιν. Ταυτόχρονα θα εξετάζεται και ως ένα βαθμό η ενοποίησή των τεσσάρων σχολείων.
Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, στην σύντομη ομιλία του ο Αρχιεπίσκοπος, αφού ευχαρίστησε τα μέλη της επιτροπής, όρισε ως πρόεδρό της τον επιχειρηματία και ευεργέτη της κοινότητας του Τιμίου Σταυρού στο Μπρούκλυν, κ. Δημήτρη Καλοειδή.
Κάθε ένας εκπρόσωπος, έχει αναλάβει την σύσταση εισηγήσεων για την καλλίτερη συνεργασία των σχολείων, την ακαδημαϊκή ενίσχυση, την βελτίωση του διδακτικού προσωπικού, των προγραμμάτων και μακροπρόθεσμα τη δημιουργία ενός κοινού γυμνασίου.
ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΟΥΝ
“Όταν μιλάμε για ενοποίηση δεν εννοούμε διάλυση των σχολείων. Αντιθέτως, γίνεται μια κοινή προσπάθεια να βρεθεί ένας τρόπος συνεργασίας, είπε. Για παράδειγμα, πρόσθεσε, εξετάζεται η άποψη να μοιραστούν οι τάξεις ανάμεσα στα τέσσερα σχολεία. Είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος και αυτό που προέχει, τόνισε ο κ. Κλαδόπουλος, είναι να δούμε πως μπορούν να βοηθηθούν ενοποιημένες οι κοινότητες με τα σχολεία τους”.
Βέβαια, συμπλήρωσε, χρειάζεται να γίνει μια μεγάλη έρευνα. “Για να γίνει κάτι το θετικό όπως επιθυμεί ο Σεβασμιώτατος, συνέχισε, το σχέδιο και ο καλύτερος εφικτός τρόπος συνεργασίας των τεσσάρων σχολείων για την βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης που προσφέρουν, χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και μελέτη”.
Τέτοιες αποφάσεις δεν γίνεται να παρθούν μέσα σε δύο και τρεις συναντήσεις, τόνισε. “Γι' αυτό σε ένα μήνα, τα μέλη αυτής της επιτροπής θα ετοιμάσουν μια έκθεση η οποία θα παρουσιαστεί ενώπιον των άλλων μελών και του Αρχιεπισκόπου και σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά στελέχη θα χαραχθεί μια κοινή πορεία συνεργασίας”, είπε.
Καθημερινώς φωνάζουμε, υπογράμμισε ο κ. Κλαδόπουλος, ότι τα σχολεία μας είναι αδύναμα, χωρίς όμως πολλοί από εμάς να τα επισκεφθούμε και να γνωρίσουμε τις ανάγκες και τις αδυναμίες τους σε σύγκριση με τα άλλα σχολεία της πόλης μας.
Όπως τόνισε ο κ. Κλαδόπουλος είχε γίνει μια παρόμοια προσπάθεια πριν είκοσι περίπου χρόνια, όμως δεν προωθήθηκε όπως θα έπρεπε και όπως ήταν φυσικό δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα. Ελπίζουμε, συνέχισε, τώρα να γίνει μια πιο λεπτομερής μελέτη, διότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη, όχι μόνο σε αυτά τα σχολεία, αλλά και σε πολλά άλλα.
Συνολικά ο αριθμός των μαθητών των τεσσάρων σχολείων δεν ξεπερνά τους 700. Αναλυτικότερα, το σχολείο της Κοίμησης της Θεοτόκου “Σωτήριος Έλληνας” έχει 22 δασκάλους και 240 παιδιά και ετήσιο προϋπολογισμό 700.000 δολλάρια.
Η κοινότητα των Τριών Ιεραρχών έχει 135 παιδιά, 17 δασκάλους και ετήσιο προϋπολογισμό 350.000 δολλάρια. Το σχολείο “Αργύριος Φάντης” έχει 13 δασκάλους, 130 μαθητές και προϋπολογισμό 426.000 δολλάρια. Το σχολείο του Τιμίου Σταυρού, έχει 215 μαθητές και προϋπολογισμό 300.000 δολλάρια.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ανάμεσα στα μελλοντικά προγράμματα του γραφείου Παιδείας της Αρχιεπισκοπής, υπογραμμίζει ο Διευθυντής του, είναι η καταγραφή όλων αυτών που φοίτησαν στα κοινοτικά σχολεία και έχουν αποκτήσει ανώτατα πτυχία. Δηλαδή μια καταγραφή ομογενών επιστημόνων, δικηγόρων, ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών και στελέχη επιχειρήσεων.
“Σίγουρα, πρόσθεσε τα σχολεία έχουν αποδώσει πάρα πολύ, αλλά αυτή η αποδοτικότητα των σχολείων δεν έχει καταγραφεί. Γι' αυτό, είπε, στόχος είναι η συγκρότηση ενός καταλόγου με τους απόφοιτους πτυχιούχους, τουλάχιστον για τα τέσσερα σχολεία του Μπρούκλιν τα οποία έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον συνεργασίας”.
Το βασικό θέμα, συνέχισε, όπως το έχω επανειλημμένα τονίσει είναι οικονομικό, η πλειοψηφία των γονιών δεν μπορούν να πληρώσουν τα ίδια δίδακτρα που πληρώνουν οι γονείς σε άλλα ιδιωτικά σχολεία της πόλης.
“Όλοι επιθυμούμε υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά όταν ζητείται κάποια οικονομική ενίσχυση, δυστυχώς δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση”. Επίσης, με τον περιορισμένο προϋπολογισμό που έχουν τα σχολεία δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να βαστάξουν τους δασκάλους τους, οι οποίοι προτιμούν τα δημόσια και άλλα ιδιωτικά εκπαιδευτικά κέντρα, διότι οι αποδοχές είναι πολύ μεγαλύτερες.
Εξάλλου, τα περισσότερα σχολεία δεν διαθέτουν τους απαραίτητους εξοπλισμούς, όπως είναι τα χημεία και άλλοι εκπαιδευτικοί χώροι. Δεν είναι δυνατόν, τόνισε, να ζητάμε από τους δασκάλους να εργάζονται για πάντα με 15.000 δολλάρια και χωρίς καμία ασφάλεια. Δυστυχώς, οι γονείς δεν θα ανταποκριθούν σε αύξηση των διδάκτρων για βελτίωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την στελέχωση των σχολείων με καλύτερους δασκάλους.
[ ALITHEIA-ΑΛΗΘΕΙΑ | www.alitheia.org/G-EPIK.HTM - 19 Φεβρουαρίου 1998 ]
|