top

ΣΧΟΛΙΑ - ΓΝΩΜΕΣ

Πρωϊνή (Ν.Υ.) - 23 Μαρτίου 2000

Των Ελλήνων οι κοινότητες

Ένα πολύ καλό σημείο της ομιλίας του σεβασμιοτάτου, στο φόρουμ για την ελληνική ταυτότητα και τη γλώσσα, αφορούσε στην ενίσχυση του ρόλου των κοινοτήτων μας. Oταν είμαστε μαζί, ξεπερνάμε το θέμα της αφομοίωσης, της φθοράς των εθίμων και της γλώσσας.

Μια πολύ σωστή διαπίστωση, η οποία όμως ισχύει, με μία προϋπόθεση: Να έχουμε σωστούς ιερείς, πρωτίστως ελληνόψυχους.

Ανέφερε ένα παράδειγμα, η δρ. Ελέιν Λαϊνά, για την κοινότητα του Αγίου Δημητρίου Μέριλαντ, όπου το συμβούλιο ήθελε το σχολείο, αλλά όχι ο ιερέας. Ευτυχώς, δεν τον άκουσαν. Να μην μιλήσουμε για τον περιβόητο παπα-Μασούρα, που έκλεισε τον "Πλάτωνα" στο Σικάγο. Η, για άλλους που βλέπουν με μισό μάτι τα σχολεία, γιατί, με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, πρέπει να τα χρηματοδοτούν οι κοινότητες.

Πριν τρία χρόνια, κάποιος πρόεδρος κοινότητας της κεντρικής Πενσυλβάνιας, μου είχε παραπονεθεί πως αν οι ιερείς μας μιλούσαν ελληνικά, θα μπορούσαν οι ίδιοι να διδάξουν μία τάξη στα απογευματινά (στην ουσία Σαββατιάτικα σχολεία). Όμως, στη Θεολογική Σχολή, πέρα βρέχει. Το πρόγραμμα παραπαίει, οι διδάσκοντες είναι απογοητευμένοι γιατί δεν βλέπουν κανένα ενδιαφέρον, ούτε από την διοίκηση, ούτε από τους ιεροσπουδαστές.

Ας βοηθήσουμε λοιπόν εμείς τη σχολή οικονομικά και ηθικά, ας φροντίσει όμως και η Εκκλησία να βοηθήσει τη σχολή και να της δώσει κατεύθυνση. Να βγάζει σωστούς ιερείς, ΕΛΛΗΝOΨΥΧOΥΣ.

Α. Ζ.

[ Ομογενειακά | Σχόλια-Γνώμες | www.omogeneiaka.net/Sxolia-3b.htm  -  23 Μαρτίου 2000 ]