top
ΣΧΟΛΙΑ - ΓΝΩΜΕΣ
Πρωϊνή (Ν.Υ.) - 16 Μαρτίου 2000
Αυτoκεφαλία και ήθoς των Φαναριωτών
Yπάρχουν κάποιοι που επιδιώκουν Αυτοκεφαλία, επειδή, όπως ισχυρίζονται,
υπάρχουν ιεράρχες του Θρόνου που βαρύνονται με σοβαρές κατηγορίες για θέματα
ηθικής. Kαταρχήν πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ισχύει μια βασική αρχή δικαίου,
που διαλαμβάνει ότι κάθε άνθρωπος είναι αθώος μέχρις αποδείξεως του εναντίου.
Με ασαφείς κατηγορίες, με υπονοούμενα, με κουτσομπολιό κι αστήρικτες υπόνοιες
κανείς δεν καταδικάζεται. Ως εκ τούτου όσοι τυχόν έχουν στοιχεία, που αποδεικνύουν
την ενοχή ιεραρχών του Θρόνου, οφείλουν να κάνουν υπεύθυνες κατηγορίες
στο αρμόδιο σώμα κι όχι να διασύρουν με υπονοούμενα την υπόληψή τους. Αν
πάλιν δεν έχουν στοιχεία κι εκτοξεύουν κατηγορίες επειδή απλά υποψιάζονται
ότι υπάρχουν ιεράρχες που βαρύνονται με τέτοιες αμαρτήματα ή ακόμη χειρότερα
αν συκοφαντούν κληρικούς θα έχουν να κάνουν με το Θεό. Γι' αυτό ας σταθμίσουν
την ευθύνη τους κι ας ενεργήσουν ανάλογα.
Αλλά η ουσία του θέματος έγκειται αλλού. Αν ζητούμε Αυτοκεφαλία επειδή
υπάρχουν υποψίες ή στοιχεία ότι υπάρχουν διαβεβλημένοι κληρικοί στο Πατριαρχείο
σημαίνει ότι οι δικοί μας ιεράρχες είναι διαμάντια ηθικής, ακέραιοι άνθρωποι
κι ηθικές προσωπικότητες υπεράνω οποιασδήποτε υποψίας. Αλλιώς τι νόημα
έχει η αποκοπή μας από ένα κέντρο που βαρύνεται με αυτού του είδους τις
κατηγορίες αν κι εμείς ως τοπική Εκκλησία έχουμε το ίδιο ή και χειρότερο
πρόβλημα;
Το ενδιαφέρον της όλης υπόθεσης συνίσταται στο ότι τα ίδια ακριβώς άτομα
τα οποία έκαναν τόση φασαρία τα τελευταία χρόνια για την ηθική υπόσταση
ιεραρχών του Φαναρίου είναι τα ίδια ακριβώς άτομα τα οποία μιλούσαν, έγραφαν
ή διοχέτευαν στο Διαδίκτυο φοβερές κατηγορίες για την καταπληκτική πλειοψηφία
των ιεραρχών της τοπικής Εκκλησίας. Βέβαια αυτό δεν τους εμπόδισε αργότερα
να τους χαρακτηρίσουν υπεράξιους, καταπληκτικούς, σπουδαίους, εξαίρετους
και θαυμάσιους όταν στράφηκαν εναντίον του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα.
Γι' αυτό πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί όταν οι άνθρωποι αυτοί
προσάπτουν κατηγορίες για την ηθική υπόσταση κληρικών. Και τούτο διότι
δύο τινά συμβαίνουν: Η χωρίς να γνωρίζουν κατηγορούν ή μάλλον συκοφαντούν
ανθρώπους ή πράγματι γνωρίζουν κι ουδόλως ενδιαφέρονται για την ηθική.
Διότι αν ενδιαφέρονταν για την ηθική δεν θα τολμούσαν να χαρακτηρίσουν
ως υπεράξιους ανθρώπους που κατηγορούσαν προηγουμένως για ανήκουστα αμαρτήματα
"α αισχρόν εστίν και λέγειν", διότι προσέβλεπαν στη συνδρομή
τους στην πολεμική εναντίον του Σεβασμιότατου κ. Σπυρίδωνα.
Η πιο στοιχειώδης εντιμότητα κι η κοινή λογική λέγουν ότι η ομοφυλοφιλία,
η μοιχεία, η πορνεία, κι οι άλλες σαρκικές αμαρτίες είναι πάντοτε αμαρτίες
κι όχι μόνον όταν θέλουμε, για άλλους λόγους, να τις χρησιμοποιήσουμε για
να πλήξουμε τους συνανθρώπους μας. Γι' αυτό το επιχείρημα ότι θέλουμε να
αποκοπούμε από το Φανάρι, επειδή σ' αυτό υπάρχουν, κατά τους ισχυρισμούς
τους, διαβεβλημένοι ιεράρχες, είναι έωλον καταρχήν διότι αυτές οι κατηγορίες
χρειάζονται τεκμηρίωση κι επειδή παρόμοιες κατηγορίες εκτοξεύονται από
τα ίδια άτομα κι εναντίον ιεραρχών της τοπικής Εκκλησίας χωρίς και πάλιν
να τεκμηριωθούν.
Άρα τι νόημα έχει η αποκοπή μας από το Φανάρι με βάση το κριτήριο της
ηθικής των ιεραρχών του και ποια είναι τα ελατήρια όσων χρησιμοποιούν αυτό
το επιχείρημα περιστασιακά κι επιλεκτικά για να προωθήσουν τους εκάστοτε
στόχους τους;
[ Ομογενειακά | Σχόλια-Γνώμες | www.omogeneiaka.net/Sxolia-3b.htm - 16 Μαρτίου 2000 ]
|