top
Εθνικός Κήρυξ - 19 Ιουνίου 2001
..................
Η ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ
γράφει ο Χ. Δασκαλοθανάσης
Μια απάντηση για Σπυρίδωνα
Επιστολή-απάντηση (στην Αγγλική) στη στήλη της περασμένης Τετάρτης με τίτλο «Οι δαίμονες του κ. Σπυρίδωνα» έλαβα από τον αναγνώστη κ. Νικόλαο Κέιπους. Ιδού τι γράφει (σε μετάφραση):
«Βρίσκω το άρθρο σας προϊόν κακής σύλληψης, προκλητικό, κριτικό και ακατάλληλο. Σε τελική ανάλυση πρέπει να παραδεχτείτε ότι η μεταχείριση του κ. Σπυρίδωνα από τα μέσα ενημερώσεως, συμπεριλαμβανομένου και του δικού σας, δεν ήταν δίκαιη. Για λόγους γενικότερου συμφέροντος, πρέπει να επιτεθείτε στους στερεότυπους πλούσιους, οι οποίοι προτιμούν την καθεστηκυΐα τάξη και εναντιώνονται στην δημιουργική αλλαγή, και όχι στο θύμα τους.
Κατά την άποψή μου, προχωρήσατε πέραν του δέοντος επιτιθέμενος στον κ. Σπυρίδωνα τόσο σκληρά· εμφανίζεστε σαν να γνωρίζετε τί συμβαίνει στον εσωτερικό κόσμο ενός κυνηγημένου ηγέτη του οποίου η ώρα δεν έχει ακόμα φτάσει.
Ξεχνάτε τις διδαχές του Σωκράτη και αυτές του μεγάλου δασκάλου ο οποίος επέδειξε ταπεινότητα και αγάπη με το παράδειγμά του αρνούμενος να κρίνει και να καταδικάσει.
Πρέπει να σεβαστούμε την επιλογή του κ. Σπυρίδωνα να κρατηθεί μακριά από το δρόμο της ματαιοδοξίας. Εδώ έχουμε νόμους που σέβονται την
ιδιωτική ζωή ενός τραυματισμένου ηγέτη και νομίζω ότι την παραβιάσατε.
Ειλικρινά, Νικόλαος Κέιπους»
Κατ' αρχήν να ευχαριστήσω τον αναγνώστη για τον κόπο του να μου γράψει αλλά και για το κόσμιο της γραφής του. Από τότε που άρχισε αυτό το δυσάρεστο επεισόδιο με τον κ. Σπυρίδωνα
έχω πάρει υβριστικότατα γράμματα από υπερασπιστές του, τα οποία φυσικά όχι μόνο δεν μπορεί να δημοσιευτούν αλλά δείχνουν φανατισμό και κατώτερο ήθος.
Κατά δεύτερο λόγο, θα πρέπει να συμφωνήσω με τον κ. Κέιπους ότι πράγματι, στην ομογένεια υπάρχει μια μερίδα συντήρησης, η οποία βολεύεται με τα λίγα και εμποδίζει την Εκκλησία να πάει μπροστά. Δεν είναι όμως μόνο «οι στερεότυποι πλούσιοι» αυτοί. Είναι ομογενείς, πλούσιοι και φτωχοί, οι οποίοι κρύβονται πίσω από φανατισμούς, ιδεοληψίες ή προσωπολατρείες οι οποίες τους εμποδίζουν να δουν πιο πέρα.
Τρίτον, το να είναι κανείς ταπεινός, δεν σημαίνει ότι δέχεται αδιαμαρτύρητα να κοροϊδεύουν τη νοημοσύνη του.
Και τέταρτον, είναι λάθος να μιλάμε για παραβίαση της ιδιωτικής σφαίρας του κ. Σπυρίδωνα. Ο πρώην Αρχιεπίσκοπος προσπαθεί (άτεχνα είναι η αλήθεια) να βρίσκεται στο προσκήνιο. Δεν πάνε πολλοί μήνες που
δημοσιεύτηκε η (αυτο-) βιογραφία του. Και όταν γράφτηκε η στήλη, είχε μόλις επιχειρήσει μια αδέξια επάνοδο στο προσκήνιο -μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου κλπ κλπ- η οποία έκανε πολλούς να χαμογελάσουν με νόημα και μείωσε περαιτέρω το ήδη τραυματισμένο κύρος του.
Όσο για την απόπειρα «ψυχολόγησης» του πρώην ιεράρχη, αφ' ενός παραδέχτηκα ότι ήταν «από θέση αγνοίας», και αφ' ετέρου, σαν απόγονος του Σωκράτη, προσπαθώ και εγώ να βρω μια λογική απάντηση στην παράδοξη αυτοκαταστροφική μανία του πρώην αρχιεπισκόπου.
[ ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ - 19 Ιουνίου 2001 - σ. 5 ]
|